سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش رفتاری، بر محبّت دل ها می افزاید . [امام علی علیه السلام]

محفل بچه های تربیت بدنی

Powerd by: Parsiblog ® team.
کلاس حقوق مورخ 6/10/86 ساعت 6-4(پنج شنبه 86 دی 6 ساعت 7:31 عصر )

از آنجایی که علاقمند به حفظ آبروی افراد هستم از نام بردن اسامی افرادی که روز پنجشنبه در کلاس حقوق در ساعت 6 - 4 حضور یافتند خودداری می کنم اما می توانم بگویم که تعداد این افراد به 12 نفر میرسید که شامل 8 دختر و 4 پسر می شوند .



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    شناسایی خاصیت ضد التهابی گوجه فرنگی(چهارشنبه 86 دی 5 ساعت 9:50 عصر )
     
    گروهی از دانشمندان ایتالیایی با مطالعه تاثیرات پلی ساکاریدهای گوجه فرنگی در تحقیقات خود نشان دادند که این میوه خاصیت ضد التهابی دارد.
    میوه گوجه فرنگی محتوی ویتامین، پتاسیم، فسفر، بتا کاروتن و لیکوپن است. اکنون محققان دانشکده علوم فناوریهای زیستی دانشگاه فدریکوی دوم ناپل و شورای ملی تحقیقات ایتالیا که نتایج تحقیقات خود را در مجله Journal of Natural Products منتشر کرده اند، اعلام کردند که این میوه بوته ای خاصیت ضد التهابی هم دارد.
    این دانشمندان با مطالعه اثرات "پلی ساکاریدهای" پوست گوجه فرنگی روی یک خط سلولی ماکروفاژهایی که برای کسب یک پاسخ التهابی تحریک شده بودند، به این نتایج دست یافتند.
    در این خصوص این دانشمندان اظهار داشتند: "تحقیقات ما نشان می دهد که این پلی ساکاریدها هم توانایی توقف بیان ژنی را دارند که آنزیم نیتروکسید سنتزی را رمزگذاری می کند و توسط فاکتور رونوشت NF-kB تنظیم می شود و هم یک نقش کلیدی در فرایند التهابی ایفا می کند."
    به گفته این دانشمندان، این خاصیت ضد التهابی گوجه فرنگی می تواند در استفاده از پس مانده های صنعتی گوجه فرنگی در سنتز مواد صنعتی و بازگردندان این مواد به چرخه طبیعت به کمک بازمانده های این میوه کاربرد داشته باشد.


  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    «ماه عسل» آقای سرمربی به پایان رسید...(چهارشنبه 86 دی 5 ساعت 9:41 عصر )
    دوره دوم زندگی افشین قطبی در فوتبال ایران آغاز شد. دوره اول که کمی طولانی نیز شده بود، در همدان به پایان رسید، دوره ای که کبک قطبی خروس می خواند و بدون شکست ماندن سرخپوشان، حاشیه امنیت مناسبی برای او ایجاد کرده بود.
    سرمربی پرسپولیس برای اولین بار «سرمربیگری» را تجربه می کرد، آن هم در سرزمین مادری اش که البته سال ها از آن دور بود و طبیعتاً با فضا، قوانین و آداب و رسوم خاصش بیگانه. البته انتقاداتی که در دوران شکست ناپذیری پرسپولیس به قطبی وارد می شد، گرچه برایش عجیب می نمود اما سبب شد تا حدودی حساب کار دستش آید که اینجا چه خبر است.
    شاید وی در هفته های اخیر، بیشتر از قبل خود را آماده باخت و تبعاتش کرده بود و با این تفاسیر حال باید منتظر ماند و دید که افشین خان از این به بعد چگونه رفتار می کند. امروز یا بهتر بگوییم از زمانی که محسن ترکی به نشانه اعلام پایان بازی پاس- پرسپولیس در سوت خود دمید، ماه عسل قطبی به پایان رسید، ماه عسلی که روزهای پایانی اش چندان هم برای او شیرین نبود.
    نفراتی چون شیث رضایی و نیکبخت، همچنین مرزبان و تا حدودی استیلی- آن طور که نزدیکان به پرسپولیس حکایت و روایت می کنند- در دوران بی شکست بودن تیم و صدرنشینی بلامنازعش در لیگ هفتم، لحظات تلخ و آزاردهنده ای را برای آقای سرمربی رقم زدند اما در عین حال قطبی خیلی هم نباید از این اتفاق ناراحت و دل چرکین باشد، چرا که مطمئناً زین پس آثار این آمادگی اجباری را خواهد دید. روزهای سختی در انتظار افشین قطبی است و پیرو مطلبی که ? ، ? هفته قبل با تیتر «وای به حالت قطبی اگر پرسپولیس ببازد» نوشتیم، باید عنوان کنیم این ایرانی ناآشنا با فوتبال ایران، از این به بعد یکی از سخت ترین دوران زندگی شخصی و ورزشی اش را سپری خواهد کرد.
    در اینجا یعنی ایران، نفراتی که به هر دلیل موفق هستند- می خواهد موفقیتشان شانسی و اتفاقی باشد یا با پشتوانه و حاصل تیزهوشی و برنامه ریزی هایشان- بیشتر از سایرین در معرض دید قرار دارند. این مهم که از آن سخن گفتیم، شاید تا امروز برای افشین قطبی روشن و عیان شده باشد اما ثابت شدنش هم خیلی اهمیت ندارد، بلکه عملکرد و واکنش وی از این به بعد از بیشترین درجه اهمیت برخوردار است.
    قطبی به واسطه حضور در سطح اول مربیگری فوتبال دنیا و کار کردن با افرادی چون هیدینک، ادوکات، وربیک و ... به عنوان یک چهره حرفه ای و شناخته شده وارد ایران شد. صحبت های وی در این چند ماه و مصاحبه های مختلفش نیز بر این مهم تأکید داشت که با یک حرفه ای طرف هستیم اما این حرفه ای بودن نگاه ها را بیش از پیش متوجه قطبی کرده و حالا که پرسپولیس اولین شکست فصل را که در نوع خود مفتضحانه هم بوده- به لحاظ دریافت ? گل و اخراج شدن ? بازیکن این تیم- تجربه کرده، همه منتظرند تا ببینند این مربی که همواره دم از حرفه ای و بین المللی بودن می زند، از این به بعد چگونه عمل می کند و آیا می تواند به راحتی تیمش را از بحران خارج کند یا نه، خودش نیز به همراه شاگردانش در آن غوطه ور می گردد؟
    پرسپولیس در شرایط بسیار بدی بسر می برد. اولین باخت آنها، معادل بوده با از دست رفتن یکی از ? جامی که قطبی بارها عنوان کرده بود هر دویش را می خواهد. حالا این پرسپولیس با آن همه سر و صدا و القابی همچون بین المللی بودن تنها می تواند به یک جام برسد.
    تازه این یک جام هم خیلی دم دست نیست و اگر سپاهان موفق شود در دیدار پیش رو با سرخپوشان به برتری دست یابد، شانه به شانه آنها در انتظار نیم فصل دوم خواهد نشست، آن هم در شرایطی که پرسپولیس به سبب تجربه کردن دومین باخت فصل و ترس از نرسیدن به دومین جام در میان این همه هیاهو، از لحاظ روحی، روانی افت شدیدی خواهد کرد. دستیار قطبی به دستور وی اخراج شده و حرف و حدیث های فراوانی نیز در مورد شیث و نیکبخت به گوش می رسد.
    استیلی هم به واسطه رابطه مطلوبی که با مرزبان دارد، مطمئناً از شرایط امروز راضی نیست و اخراج ? بازیکن در یک بازی نیز حکایت از ناآرام بودن فضای حاکم بر پرسپولیس و عصبی و ناراضی بودن بازیکنانش می کند. از سوی دیگر باخت به پاس همدان به خیلی ها جرأت می دهد بیش از پیش از قطبی انتقاد کنند و عملکرد وی را زیر سؤال ببرند. در این شرایط افشین قطبی چگونه رفتار خواهد کرد؟ آیا او که در تمام دوران فعالیتش در خارج از ایران به عنوان دستیار، آن هم در فضای تئوریک نه عملی به کار مشغول بوده، می تواند پرسپولیس را جمع و جور کند و به مسیر قبلی بازگرداند؟
    مطابق با آن اصل رایج در جامعه که چند خط قبل تر بدان اشاره کردیم، قطبی از امروز تحت شدیدترین انتقادات قرار خواهد گرفت، حتی اگر تیمش روی کاغذ موفق ترین تیم فوتبال باشگاهی ایران در فصل جاری باشد. خیلی ها می خواهند ثابت کنند قطبی آن قدرها هم که می گویند بزرگ و کاردرست نیست و اسم و رسمش خیلی بیشتر از توانایی هایش می باشد- که شاید هم فرضیه درستی باشد- و این، کار قطبی را دشوارتر از دشوار می کند.
    فصل دوم زندگی افشین قطبی در فوتبال ایران شاید سخت ترین ایام را برای او در دفتر خاطراتش ثبت کند. او وقتی سرنوشت نفراتی چون قلعه نویی، دایی و ... را که بعد از کسب موفقیتی بزرگ، کمی لغزیدند و به همین خاطر تحت فشارها و انتقادات بسیاری قرار گرفتند، مرور می کند، بیشتر به خود می لرزد و به معنای واقعی و آن طور که باید، حساب کار دستش می آید که اینجا چه خبر است. قطبی زین پس روی تیغ راه می رود و کوچکترین لغزشی کارش را یکسره خواهد کرد. مهمترین سؤال در شرایط کنونی این است که آیا او جان سالم به در می برد یا ...؟
    سکانس دوم فیلمنامه قطبی- پرسپولیس در همدان و از باخت مقابل پاس کلید خورده و باید منتظر ماند و دید در نهایت چه سرنوشتی نصیب افشین قطبی خواهد شد...


  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    خداحافظ
    یادم باشد
    جشن فارغ التحصیلی
    جشن فارغ التحصیلی
    اطلاعیه
    بهترین زمان برای ورزش کردن
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 6  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 14  بازدید
    مجموع بازدیدها: 248942  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ وضعیت من در یاهو ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    محفل بچه های  تربیت بدنی
    مدیر وبلاگ : شادی.ش[177]
    نویسندگان وبلاگ :
    آزاده.ج[22]
    حسین.ک[27]
    سوگند.ر (@)[4]


    سلام به این وبلاگ خوش آمدید این وبلاگ متعلق به تمامی دانشجویان ( خصوصا تربیت بدنی )‏( خصوصا دانشگاه آزاد ) ( خصوصا شیراز ) می باشد .
    » پیوندهای روزانه «
    » لوگوی دوستان من «









    » دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    » موسیقی وبلاگ «
    » اشتراک در خبرنامه «